Extra zichtbaarheid

Op 24, 25 en 26 augustus genoten 30 000 bezoekers van 110 acts op 18 locaties. Zowel internationale artiesten als Aalsters talent sierden de affiche.

De UiTPAScaravan nam dit jaar weer een prominente plaats in op de Grote Markt en speciaal voor het festival werden er spaarzuiltjes in de huisstijl van Cirk! ontwikkeld. Deze blikvangers zorgen voor extra zichtbaarheid van UiTPAS, waardoor er tijdens het festival uitzonderlijk veel UiTPASpunten werden gespaard!


Leer je publiek kennen dankzij de gespaarde UiTPASpunten

En veel punten sparen is niet enkel leuk voor de pashouders, het levert de organisatoren ook heel wat inzichten over het publiek op. Omdat er op elk plein, en dus bij elke voorstelling, een zuil stond, konden de bezoekers gericht sparen. Een punt voor elke soort voorstelling die ze bezochten. De investering in meerdere zuiltjes levert de organisatie nu zeer gedetailleerde informatie over hun bezoekers op. Het overzicht van de gespaarde punten kunnen ze nu gebruiken als een handig meetinstrument om de festivalbezoekers te leren kennen. Wie zijn je bezoekers? Van welke voorstellingen houden ze? Op welk moment komen ze naar een vertoning? Allemaal waardevolle informatie om nadien doelgericht je publiek mee aan te spreken. Is er in Aalst later op het seizoen nog een circusgerelateerde voorstelling geprogrammeerd? De organisatoren weten nu precies welk publiek ze hiervoor het beste aanschrijven. Ook voor de evaluatie van het festival en de programmatie voor de komende editie komt deze informatie van pas.

Extra zichtbaarheid

Op 24, 25 en 26 augustus genoten 30 000 bezoekers van 110 acts op 18 locaties. Zowel internationale artiesten als Aalsters talent sierden de affiche.

De UiTPAScaravan nam dit jaar weer een prominente plaats in op de Grote Markt en speciaal voor het festival werden er spaarzuiltjes in de huisstijl van Cirk! ontwikkeld. Deze blikvangers zorgen voor extra zichtbaarheid van UiTPAS, waardoor er tijdens het festival uitzonderlijk veel UiTPASpunten werden gespaard!

Leer je publiek kennen dankzij de gespaarde UiTPASpunten

En veel punten sparen is niet enkel leuk voor de pashouders, het levert de organisatoren ook heel wat inzichten over het publiek op. Omdat er op elk plein, en dus bij elke voorstelling, een zuil stond, konden de bezoekers gericht sparen. Een punt voor elke soort voorstelling die ze bezochten. De investering in meerdere zuiltjes levert de organisatie nu zeer gedetailleerde informatie over hun bezoekers op. Het overzicht van de gespaarde punten kunnen ze nu gebruiken als een handig meetinstrument om de festivalbezoekers te leren kennen. Wie zijn je bezoekers? Van welke voorstellingen houden ze? Op welk moment komen ze naar een vertoning? Allemaal waardevolle informatie om nadien doelgericht je publiek mee aan te spreken. Is er in Aalst later op het seizoen nog een circusgerelateerde voorstelling geprogrammeerd? De organisatoren weten nu precies welk publiek ze hiervoor het beste aanschrijven. Ook voor de evaluatie van het festival en de programmatie voor de komende editie komt deze informatie van pas.

Overal UiTPAS

De aanwezigheid van UiTPAS voegde een extra dimensie toe aan het festival. Bezoekers konden uiteraard voorstellingen aan UiTPASkansentarief bijwonen, waardoor iedereen kon genieten van het festival. Wie nog geen UiTPAS had, kon die ter plekke verkrijgen in de caravan. Pashouders konden volop UiTpunten sparen aan de vele zuilen verspreid over het festival of bij de verantwoordelijke.

Mede dankzij de caravan en de spaarzuilen in thema kan Cirk! Aalst nu dus uitpakken met indrukwekkende en vooral voor de organisatoren nuttige UiTPAScijfers. Er werden niet minder dan 8537 UiTPAS-punten gespaard. 168 Bezoekers schaften zich bovendien een Uitpas Dender aan bij de caravan. En maar liefst 1169 omruilvoordelen (magneten, pennenzakjes, brooddozen, linnen tassen en de etsen van van Randall Casaer) gingen vlotjes over de UiTPAStoonbank. Ten slotte deed de caravan ook dienst als infopunt van het festival waardoor bezoekers vlot hun weg naar de UiTPASuitvalsbasis vonden.

Wat doet jouw regio of gemeente al om gespaarde UiTPASpunten de hoogte in te krijgen? En wat doe je achteraf met de verzamelde publieksinformatie?

Meer weten? Bekijk de kennisdossiers over segmentatie: