In onze reeks over genomineerden voor de prijs van 'UiTgemeente van het jaar 2015' werpen we een blik op De Panne. Deze levendige kustgemeente was in 2015 de beste invoerder van het land.

Stiene Van Quaqukebeke en Isabel Coysman verklaren: "Voor ons is het heel simpel, we hebben de mensen verplicht om de UiTdatabank te gebruiken als ze in onze vakantiebrochers en in het infoblad 'De Panne Leeft' willen komen."

Het beleid van De Panne richt zich heel erg op gezinnen met kinderen en jongeren, getuige de vakantiebrochures. "We bundelen de activiteteiten voor tieners bijvoorbeeld onder een label 'SWAP'. Met de facebook van SWAP proberen we de gastjes die naar een activiteit zijn geweest te bereiken. Voor de gemeentelijke communicatie naar kinderen tot 12 jaar gebruiken we uiteraard VLIEG met extra leeftijdsindelingen."

Naast gezinnen met kinderen zijn ook tweedeverblijvers en senioren een belangrijke doelgroep. De communicatiekanalen voor deze doelgroepen ontdek je in het volledige interview.

Artikels over UiTnetwerk