Een publiek ben je niet alleen. Een sector evenmin. Een glimp daarvan vind je (onder andere) in de uitwisselingen en partnerships, waarvoor ook publiq ten volle gaat.

(digitaal) innoveren

Cultuurconnect staat voor de verspreiding van digitale innovatie in kunst en cultuur, zowel voor de grote als kleine spelers. Dat kan publiq enkel toejuichen. In navolging van The Unusual Suspects in Newcastle, een Britse studie naar de mogelijkheden van gedeelde data voor de culturele sector, voerden Cultuurconnect, publiq, Stad Kortrijk Bibliotheek Kortrijk, Kunstencentrum BUDA, Schouwburg Kortrijk, Theater Antigone en Vormingplus MZW daarom hetzelfde experiment uit in Kortrijk. Daarvan presenteren publiq en Cultuurconnect nu samen de bevindingen aan de volledige sector in een studiedag, met resultaten, lessen en tips die ze gedurende het verloop verzamelden.

 

publiq.nl

Waarom binnen blijven als je ook verder kan kijken? Goede samenwerkingen stoppen namelijk niet bij de landsgrenzen, en daarom trekt publiq in mei naar Nederland voor een dubbeloptreden met Cultuurmarketing.nl en Vlaams Cultuurhuis De Brakke Grond, het doorgeefluik van ontwikkelingen, praktijkcases en vakkennis in Nederland. Wat publiq meebrengt? Expertise omtrent publiekswerking, het domein dat zich bevindt op de grens van het artistieke product, marketing en educatie. Het ontmoetingspunt? Vlaams Cultuurhuis De Brakke Grond, een Vlaamse enclave op Amsterdams grondgebied. 

Mensen zeggen veel. Ze zeggen dat één glas rode wijn per dag gezond is, dat je van chocolade puistjes krijgt. Ze zeggen 'wat je zelf doet, doe je beter', maar echt iets léren, dat doe je in de eerste plaats van en met elkaar.  

De Brakke Grond