Al sinds 2012 landde UiTPAS in Aalst. Eerst als proefproject en daarna als volwaardig participatie- en kortingssysteem. Die rol als een van de trekkers van het systeem maakt de regio nu nog steeds waar: in de nieuwste uitgave van CHIPKA, het stadsmagazine, prijkt een UiTPASspecial.

Aalst is de gemeente waar het UiTPASverhaal begon, maar ook daar blijft bewustmaking van en regelmatige promotie rond UiTPAS op de agenda staan. Afgelopen maand gebeurde dat door de opname van een UiTPASspecial in CHIPKA, het maandelijks uitgegeven stadsmagazine van Aalst met alle activiteiten die de stad te bieden heeft. (Om te kijken, blader door tot pagina 10.)

De UiTPASpagina's fungeren niet alleen als een mooie kennismaking met het systeem voor de mensen die nog niet gehoord hebben van UiTPAS, maar eveneens als een herinnering voor de mensen die er wel al een hebben. Noem het bewustmaking. Waarom had ik die UiTPAS ook alweer gekocht? Juist ja! Het gemeenteblad is daarvoor het middel bij uitstek omdat het nog steeds één van de voornaamste kanalen is waarmee een gemeente haar inwoners informeert. Met andere woorden: een gemakkelijke manier om veel mensen in één keer te bereiken. Bovendien is het ook het effectieve gebruik en participatie dat het systeem sterk maakt. En als poging om aan te zetten tot participatie kan dit toch al tellen, niet?