Gent

“We hebben vorig seizoen duizend tickets aan kansentarief verkocht. Het huidige seizoen is nog niet halfweg en we zitten al aan 500 tickets.” Verantwoordelijke ticketing & communicatie Stijn Heyvaert is tevreden over de cijfers maar wil meer. “We kunnen best nog wat meer inzetten op actieve publiekswerking. We gaan er nu soms nog gemakkelijk van uit dat de mensen naar ons komen. We willen in de toekomst meer en gerichter communiceren.”

De Bijloke staat in de top tien van de locaties waar het kansentarief wordt gebruikt. “Dat is een goede zaak. We willen een open huis zijn. Ik doe zelf ook soms de ticketing en ik doe dat heel graag. Ik zie graag de mens achter de klant.” De Bijloke zet haar eerste stappen met doelgroepgerichte activiteiten. “Vanavond bijvoorbeeld komt een groep via IN-Gent naar een concert kijken. Ik onthaal de mensen, we gaan samen kijken in de zaal en daarna bespreken we wat we gezien en gehoord hebben.”

Stijn wijst op de populariteit van het omruilvoordeel dat je kan krijgen bij De Bijloke. “Voor 20 punten kan je een ticket krijgen voor één van onze tien geselecteerde concerten. Op de affiche voor het seizoen 18-19 staan namen als het Brussels Philharmonic, Philharmonix of een KIDconcert Pocahontas. “Voorstellingen die niet altijd een volle zaal genereren maar die we via UiTPAS een betere bezetting willen geven.” Dit seizoen zijn voor deze concerten al honderd tickets de deur uit. “We hebben er ook voor gekozen om tickets volledig weg te geven als omruilvoordeel, niet om te werken met een bij te kopen ticket. Als je iets geeft, doe je het maar beter volledig. Dat is duidelijk voor iedereen.”